Богослови и Светият синод: “Нов” тип човек и семейство са в процес на проекция, страдат децата – България

Главните новини
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Проектира се “нов” тип семейство и “нов” тип човек, като първата жертва са децата. За това предупреждават проф. д-р Димитър Попмаринов, доц. д-р Мариян Стоянидов и доц. д-р Свилен Тутеков, преподаватели от Богословския факултет на ВТУ “Св. св. Кирил и Методий” в писмо, изпратено до Светия синод.

Те настояват Православната църква да обърне внимание на започналите промени в законодателната и нормативната уредба в страната и апелират гласът на Църквата да бъде чут, когато става въпрос за запазване на семейството, за духовното здраве на децата ни и за готвените законодателни промени.

“Обръщаме се към Вас по повод нарастващата тревога в българското общество, породена от опитите за налагане на социално законодателство и образователни практики, основани върху идеологии, застрашаващи самата същност и достойнството на човека като образ Божий.

Започва се от “най-малките” – децата, а по такъв начин се рушат семейството и обществото. През миналата 2018 г. излязохме със становище по широко разискваната Истанбулска конвенция и нейните скрити опасности за децата и семейството. Категорично заявихме, че полът не може да бъде свеждан до социален конструкт, че родителството, майчинството и бащинството не могат да бъдат определяни като “социални роли”.

Също така категорично заявихме, че понятия като “джендър” и съответната идеология не следва да бъдат превръщани в правна норма”, припомнят преподавателите.

Днес отново сме свидетели на опити за внедряването на стратегии в областта на семейното законодателство, социалните услуги и на образованието, които лесно могат да се превърнат в механизми на ново социално инженерство, придължават богословите.

Те са категорични, че е недопустимо грижата и закрилата за децата да бъде изземвана от нови идеологии, които обезличностяват човека и рушат семейството. “Те издигат греха в идеал, а добродетелта приемат за слабост: “Злото наричат добро, и доброто – зло, тъмнината считат за светлина, и светлината – за тъмнина” (Ис. 5:20).

“…последиците от това ново социално инженерство са пагубни. Намесата на държавата под натиска на т. нар. “дистрибутори на социални услуги” от неправителствения сектор в отношенията родители-деца, стигматизирането на семейството и на родителите като “заплаха” и “опасност” за собствените им деца, превръщането на детето в субект на абсолютни права, насилственото покваряване на децата чрез прокарването от джендър идеологията, сексуално образование в детските градини и училищата и т.н. са само част от механизмите за налагането на практики, които подменят християнската истина (и изобщо всяка традиционна норма) за човека и семейството”, настояват богословите.

Тримата преподаватели са категорични, че в националното законодателство не бива да се допуска под външен натиск регламентиране на социални практики, които позволяват насилственото откъсване на децата от техните родители.

“Родителите са тези, които създават децата, а не държавата и не бива заради отделни прецеденти на безотговорни хора да се търси оправдание за налагане на новата идеология. Държавното образование категорично не е място за индоктриниране и привнасяне на каквато и да било идеология, в това число и на джендърната.

Запазването на духовните, моралните и социалните устои на семейството и възпитанието на децата като пълноценни личности са били винаги основна пастирска грижа на Православната църква и на нейното богословие”, допълват те.

“Гласът на православното богословие има място във всяка отговорна дискусия за смисъла и ценността на семейството, за тайната на пола, за родителството, майчинството и бащинството, за възпитанието на децата, т.е. за човека и обществото като цяло…..Макар Църквата да е отделена административно от държавата, духовно тя е с преобладаващата част от народа на тази държава. В решителни моменти от нашата история тя винаги е вземала спасителна за него страна. Убедени сме, че гласът на Църквата трябва да бъде чут в публичния дебат по всеки значим въпрос от дневния ред на обществото”, завършва писмото.

На свое заседание Светият Синод е решил текстът на писмото да бъде публикуван на официалния им сайт, за да бъде сведен до знанието на широката общественост.

Източник: inews.bg

Коментари

Коментара


There is no ads to display, Please add some
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар