Браво! Европейски вестници отказаха да публикуват платена авторска статия на Орбан

Свят
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Белгийският вестник “Стандард”, който отказа да препечата статията, публикува във вторник на цяла страница отговор на твърденията на Орбан. “Уважаеми Виктор Орбан, законите никога не бива да правят разлика между един или друг вид любов. Никое правителство не трябва да диктува как да се говори за любовта”, се казва в текста на статията, който е публикуван на фона на цветовете на дъгата.

Вестник “Таймс ъв Малта” се присъедини към още няколко европейски вестника, отказали искането на унгарското правителство да публикуват платен авторски материал на цяла страница, излагащ виждането на премиера Виктор Орбан за бъдещето на Европейския съюз, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Редица издания от цяла Европа поместиха статията – преведена на местните езици – в седмицата, в която унгарското правителство беше подложено на критики заради приет през юни законопроект, който много европейски лидери осъдиха като атака срещу правата на ЛГБТ общността.

Днес “Таймс ъв Малта” написа, че публикуването на статията на Орбан ще превърне вестника в “инструмент за пропагандиране на всичко, което противоречи на свободата на печата”, и определи Орбан като премиер, който е “ограничил журналистите, демокрацията, върховенството на закона и други човешки права”.

Вестникът нарича скорошния унгарски законопроект, който забранява да се показва на непълнолетни всякакво съдържание, свързано с хомосексулизъм или смяна на пола във филми, телевизионни предавания и програми за сексуално образование в училищата, “крещящо нарушение на човешки права от страна от ЕС”.

В статията, която беше публикувана във Франция, Испания, Чехия и други страни, Орбан твърди, че “в Брюксел градят супердържава” и че европейската интеграция е “средство, а не цел”. “Казваме не на европейска империя”, се посочва в една от изложените в материала седем точки.

Орбан нарича също така Европейския парламент “задънена улица” и критикува остро неправителствените организации, че имат прекомерно влияние върху правенето на политика. Орбан призовава и за присъединяването на Сърбия към 27-членния блок.

Белгийският вестник “Стандард”, който отказа да препечата статията, публикува във вторник на цяла страница отговор на твърденията на Орбан.

“Уважаеми Виктор Орбан, законите никога не бива да правят разлика между един или друг вид любов. Никое правителство не трябва да диктува как да се говори за любовта”, се казва в текста на статията, който е публикуван на фона на цветовете на дъгата.

Карел Верхувен, главният редактор на изданието, написа в придружаващо послание на сайта на вестника, че ще бъде “твърде цинично да бъде продавано медийно пространство на правителствен ръководител, който е ограничил свободната преса в страната си”.

Белгийските вестници “Либр Белжик” и “Морген” също отказаха да поместят статията. Главният редактор на шведския “Дагенс нюхетер” Петер Володарски написа в Туитър, че изданието е помолило вместо това за интервю с Орбан, но не е получило отговор.

Петер Фелман, главен редактор на шведския всекидневник “Дагенс индустри”, който публикува статията на Орбан, заяви днес пред шведската телевизия, че това е било “трудно решение, но това е либерален вестник, който защитава свободата на словото”.

Източник: ГЛАСОВЕ

Коментари

Коментара

loading...


There is no ads to display, Please add some
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар