ГЕРБ, присъдружните й кафяви медии и държавни институции предприеха наказателна операция срещу най-голямата частна телевизия в България

България
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Управляващата пария ГЕРБ, присъдружните й кафяви медии и държавни институции предприеха наказателна операция срещу най-голямата частна телевизия в България.

Това идва на фона на смяна на собствеността в Би Ти Ви и е очевиден намек от формално управляващите в България, както и от дълбоката държава, за това какви проблеми могат да очакват новите собственици, управляващите медията, както и журналистите в нея.

Как започна всичко

В следобедните часове на изборния ден в неделя по Би Ти Ви минава репортаж за ремонтите в няколко градове. Все случаи, станали скандални заради некачествено изпълнение, съмнения за опорочени обществено поръчки, проблеми с качеството и т.н. В София бил показан ремонтът на “Граф Игнатиев”, а на екрана било изписано “Хубаво е, но не е готово” и “Гаф след гаф”. Ремонтът на “Граф Игнатиев” бе направен в последната година от мандата на Йорданка Фандъкова, която се кандидатира за нов мандат от ГЕРБ. Репортажът за Варна пък бил посветен на новия булевард “Васил Левски” и в него се припомняли всички неудачи на строежа. Заради обвинения на местни хора, че булевардът се наводнява, на екрана било изписано: “Тече, всичко тече”. Построяването на булеварда бе една от гордостите на кмета на Варна Иван Портних, който отново е кандидат от ГЕРБ. Материалът за Русе пък бил посветен на мръсния въздух. Градът досега беше управляван от кмета на ГЕРБ Пламен Стоилов. На изборите сега ГЕРБ издигна Диана Иванова, която отива на балотаж с втори резултат срещу кандидат на БСП. В репортажа се обръща внимание и на проблем в Благоевград, където общината е инвестирала във водопровод за минерална вода с цел да захранва общински басейн, но вместо това той захранва хотелите на общински съветници в града.

Атака на ГЕРБ

Управляващата партия видя целенасочена атака и още в изборния ден пиарът на ГЕРБ Никола Николов обяви във Фейсбук: „Телевизионен Костинброд по Би Ти Ви. Тотално хейтърски материали за София и другите големи градове. Провокация! Насаждане на внушения! Опит да влияят на вота на избирателите три часа преди края на изборния ден!“.

В първите коментари за изборните резултати в неделя лидерът на ГЕРБ и премиер Бойко Борисов пък се обърна към репортер на Би Ти Ви с думите „С вас не разговарям“. Управляващата партия дори изпрати два сигнала до Централната избирателна комисия (ЦИК) срещу телевизията.

Докато официални политически лица от ГЕРБ оформиха фронт срещу Би Ти Ви, в присъдружни на управляващите кафяви медии започна истинска канонада срещу телевизията. Атаката идва буквално дни, след като стана известно, че компания на чеха Петр Келнер придобива Би Ти Ви в пакетна сделка заедно с още няколко медии в Източна Европа.

В публикациите си кафявите медии пуснаха сюжетната линия как новите собственици можело да си навлекат неприятности заради управляващите телевизията в България.  В основна мишената се превърна директорът „Новини, актуални предавания и спорт“ Венелин Петков. В масовото окалване беше намесено и името на съдебния репортер Канна Рачева. Причината? Освен материала в изборния ден, телевизията си позволявала да отразява и протестите срещу избора на Иван Гешев за главен прокурор.

Защо сега

Дали заради течащата процедура по продажба или по друга причина, но в последните месеци Би Ти Ви се превърна в може би най-балансираната телевизия в страната. В ефира й се прокрадват и критични към управлението гласове. А отразяването на процедурата за избор на главен прокурор се отличава отново с балансираност.

При всичките усилия, които формално управляващите в страната, както и дълбоката държава, хвърлят за налагането на пълен медиен контрол и комфорт, това създава напрежение.

Добре известно е, че телевизията е мощен инструмент за влияние. А критична телевизия, при това най-гледаната телевизия, е последното, от което ГЕРБ и Борисов се нуждаят. Затова и в предупрежденията към Би Ти Ви е строена държавната машина. Само часове, след като ГЕРБ подаде жалба, ЦИК излезе с решение, налагайки глоби на Би Ти Ви.

Какво следва

Репортажите на Би Ти Ви, разбира се, не са повлияли на изборните резултати. С това са наясно и в ГЕРБ, и в ЦИК. Цялата кампания обаче е предупреждение към новия собственик Келнер. Предупреждение, че е по-добре за бизнеса му е медията да не бъде толкова критична към управлението. А управляващите и Келнер вече имат един неуспешен танц. Преди около година чехът беше пред подписване на договор за покупката на Нова телевизия, но с безпрецедентно решение Комисията за защита на конкуренцията спря сделката. Запознати с тази сделка източници разказват, че тогава Келнер е имал поне една среща с Борисов. Резултатите от нея са такива, каквито са – КЗК отказа да я разреши. Но месеци по-късно набързо одобри придобиването на телевизията от близкия до управлението български бизнесмен Кирил Домусчиев. След като той влезе в Нова ТВ, от телевизията изчезна изцяло публицистиката, а някои ключови фигури напуснаха. Вместо това там се появиха лица, свързани с медиите на ДПС депутата Делян Пеевски. Телевизията пък се превърна в открито проправителствена трибуна.

Но Келнер не е Домусчиев. И това очевидно причинява стрес.

Коментари

Коментара


There is no ads to display, Please add some
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар