Играта, направена в България, която тества лимита на iPhone 13

Технологии
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вампири, върколаци, хора и всякакви приказни същества обединяват сили в битка за своето оцеляване срещу много по-голямо зло, което ги заплашва с пълно унищожение. Историята не е просто закъсняла такава около Хелоуин, а е от новата игра Heroes of the Dark на Gameloft. Тя официално излезе дни преди традиционния за голяма част от Западния свят празник. Месец по-рано, заглавието беше използвано от Apple, за да демонстрира възможностите на обновения процесор на iPhone 13.


снимка: Gameloft

Всички тези постижения, нямаше да имат такава тежест, ако Heroes of the Dark не беше почти изцяло разработена в България. Софийското студио на френската компания отговаря за над 90% от целия процес по създаването на играта. Концепцията и историята, художественото и техническо оформление, дизайн и гейм механики, самата подготовка за пускането ѝ на пазара, са поети от българския екип. Единствено някои компоненти, като например аудио оформлението са изнесени в други студиа на Gameloft.

В полезрението на Apple

Heroes of the Dark попада на премиерата на iPhone 13 неслучайно. От една страна, Gameloft и Apple са партньори от дълги години и игрите на френския разработчик често намират място на подобни събития. Технологичният гигант все пак няма да приеме безкритично всяко заглавие, особено, когато става дума за премиерата на най-важния му продукт – iPhone. Няма нищо случайно в събитията на Apple.


снимка: Gameloft

„Apple Inc са най-голямата компания в света, и не подлежат на външни влияния; или харесват даден продукт, или не. С Heroes of the Dark, от самото начало целяхме да изградим силна идентичност, която да се открои в океана от приложения на пазара. В продължение на дълги месеци разработвахме игровата вселена, емблематичния визуален стил и атмосфера, и технологията, която да ни позволи да ги реализираме, и в крайна сметка резултатът привлече вниманието на Apple.“ Разказва Дамян Дамянов, който ръководи екипа на играта.

Gameloft Sofia има скрито асо в ръкава, когато става дума за Apple. Българското студио разработва игрите основно първо за платформата iOS на технологичния гигант от Купертино и след това за останалите операционни системи. Освен това, софийското звено прави игри за мобилната екосистема на Apple от 2008 г. Което подчертава високата експертиза на местните екипи с работата им за iOS устройства.


снимка: Gameloft

Любопитен факт е, че разговорите с Apple преминават под изключителни мерки за конфиденциалност, поради което и до последно не се знаеше дали Heroes of the Dark ще бъде включен в презентацията на iPhone 13 или не.

Новите предизвикателства

Gameloft Sofia прави смела стъпка в изграждането на напълно нов виртуален свят, без да разчита на подкрепата на голям франчайз или утвърдена вече поредица. Добре дошли в Тенебрис – приказно място, в което вампири, върколаци и хора забравят за различията си и обединяват сили в борбата си срещу Висшия съвет, воден от императора на вампирите Албус. Идеята и естетиката на Heroes of the Dark е различна от повечето заглавия в момента на пазара. Което определено ще я отличи от тълпата в онлайн магазините. Не всеки голям гейм разработчик би се осмелил на подобен ход и факта, че играта е пусната на пазара, показва и доверието на френския гигант към българското студио.


снимка: Gameloft

Това не е единствения риск, който софийския екип поема, заглавието също така е комбинация от два игрови жанра – RPG и стратегия в реално време. Вторият е запазена марка в мобилния гейминг от страна на Gameloft Sofia. Българското студио има цели три успешни стратегии на пазара – March of Empires, World at Arms и War Planet Online. Интеграцията на RPG елементи или такива в посока на развиване на герои, а не толкова на армии, е ново предизвикателство за Gameloft Sofia.

Бяхме само трима, когато започнахме работа върху Heroes of the Dark. Нямаше ограничения, беше вълнуващо, потенциалът беше безкраен„, споделя главният дизайнер Александър Филипов, който пренася в играта и предишен опит от създаването и оперирането на March of Empires. „Имах в главата си картина от филма „Пришълеца“, в която хората от екипажа са се събрали около масата и вечерят, като исках да я пресъздадем в играта, за да може всеки герой да е незаменим в нещо и да прави задругата много по-силна. След близо 3 години не успяхме да реализираме в играта точно тази сцена с вечерята, но тя се пренесе в екипа на Heroes of the Dark, пълен с лидери и експерти. Горд съм, че стигнахме толкова далеч заедно, а историята тепърва започва„, допълва той


снимка: Gameloft

Пускането на Heroes of the Dark не е края на работата на българските гейм експерти. Тя е просто преминаване от един етап в развитието на играта към друг. Успешният дебют показва, че техническите опасения са разсеяни, след като хиляди геймъри започнат да населяват виртуалния свят, а заглавието работи без проблеми.

Оттук насетне влизаме в друг дълъг процес – поддържането на вниманието им. Heroes of the Dark е масивна мултиплейър игра, което означава, че във всеки един момент на един свят (сървър или карта), може да има едновременно хиляди играчи. Те създават собствена среда, една микровселена, която трябва да бъде надзиравана и насърчавана.

Екипът на Gameloft Sofia ще изготвя регулярно ново съдържание за играчите, ще разширява възможностите на заглавието и ще бди, всичко да работи като по часовник. Така се осигурява дългия живот на играта, което всъщност е истинският признак за успеха в гейм индустрията.

 

* съдържание на Gameloft

Източник/ци: nixanbal.com, it.dir.bg

Коментари

Коментара

loading...


There is no ads to display, Please add some
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар