Как се стигна до инцидента, при който холивудската звезда Алек Болдуин уби човек и рани друг? – Свят

Главните новини
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

В случаите, когато Джон Макклайн или Кларис Старлинг или Джеймс Бонд стрелят с пистолет на екрана, има причина димът да се надига, а ръката на актьора да се отблъсне назад. Обикновено те стрелят с истински пистолет, с истински барут. Но оръжието е заредено с „халос“ – един вид боеприпаси, които са приспособени да не стрелят.

Обикновено това е безопасна процедура. И точно поради тази причина филмовите професионалисти бяха шокирани от новината за фатален инцидент в четвъртък: Алек Болдуин стреля с реквизит на снимачната площадка на уестърн в Ню Мексико, наречен Rust, убивайки оператора Халина Хътчинс и ранявайки режисьора Джоел Соуза.

Въпреки голямото разпространение на оръжията в телевизията и филмите, инциденти като този са много редки. Най-известният прецедент е смъртта на Брандън Лий, сина на Брус Лий, по време на снимките на The Crow през 1993 г. Но стрелбата с всяко огнестрелно оръжие (дори и току-що напълнено с халосни) крие известен риск и за да са в безопасност, холивудските продукции обикновено наемат оръжейници, които да предоставят и наблюдават огнестрелните оръжия на снимачната площадка, въпреки че това не се изисква от закона.

Не е сигурно дали на снимачната площадка на Rust е имало оръжейник. Синдикат на занаятчиите от филмовата индустрия характеризира продукцията като независим филм, направен с екип от Ню Мексико. Съобщава се, че продуцентите на филма са се сблъскали с оператори за условия на работа и са довели екипи, които не са синдикални в дните преди снимките.

VICE разговаря с двама оръжейници – Джон Фънк от Mantis Armourer от Британска Колумбия и Майк Тристано, базиран в Лос Анджелис доставчик на оръжия и фалшиви оръжия – за да разбере каква е безопасността на оръжията на снимачната площадка и какво се е объркало, за да се случи трагедията, в която бе замесен и Алек Болдуин?

Как работят заготовките?

За да се разбере как актьорът може да стреля с пистолет на снимачната площадка, без това оръжие действително да пусне куршум, помага да се запознаете с анатомията на патрон или кръгли боеприпаси. Те се състоят от: снаряд или куршум, гориво – барут или химически експлозив, който изстрелва снаряда, грунд – първичен експлозив, който запалва горивото при натискане на спусък, и кожух – конструкциите, които държат всичко това заедно и обикновено се изхвърлят на земята при стрелба.

Заготовката е кръг, в който снарядът е бил отстранен или „нагънат“, така че патронът не напуска пистолета. „Те правят много шум и малко дим и изглежда така, все едно е изстрелян куршум“, обяснява Фънк. „Те дават ефекта, който Холивуд иска, защото изглежда автентичен. Дори корпусът се сваля.“

Всъщност, казва Фънк, студиата са толкова влюбени в халосните, че се колебаят да развият други методи, като създаване на ефекта на стрелба дигитално в постпродукцията или зареждане на оръжия със Simunition – вид учебни боеприпаси, които се разпадат след разреждане.

Най-често „подпорните пистолети“ на снимачната площадка са истински оръжия с цев, която е променена така, че в тях се вписват само халосни. Поставянето на бойни амуниции дори не е възможно, но тази адаптация е възможна само за автоматични или полуавтоматични оръжия – не и за ръчно задвижвани револвери, които са точно от вида на оръжията, които обикновено се появяват в уестърните.

„При заснемане на уестърн оръжието най-вероятно е някакъв револвер с едно действие с заготовка от черен прах“, казва Тристано, чиято компания дава под наем всичко-от гумени копия на средновековни бойни брадви до жилетки на самоубийци с експлозиви. Античните или наподобяващи антични пушки, използвани в уестърните, също обикновено са пълни с „заготовка на ниско ниво“, казва Тристано: халосна заготовка с по-малко барут, така че шумът да не плаши конете.

Кой отговаря за безопасността на оръжията на снимачната площадка?

„Зависи от продукцията“, казват Тристано и Фънк. Първият помощник-режисьор обикновено отговаря за ежедневните операции на снимачната площадка. Майстор на реквизит може да отговаря за всички реквизити.

Това не е законово изискване, но продукции, които широко използват огнестрелни оръжия, обикновено имат оръжейник или „разбирач на оръжия“ – специалист по безопасност на оръжията, който наблюдава оръжията и всяка сцена, включваща тях.

Какви протоколи за безопасност се прилагат по време на снимките?

За да подготви пистолет за заснемане, казва Тристано, той или някой от служителите му ще зареди самите халосни заготовки. Когато влезе в снимачната площадка с огнестрелното оръжие, първият асистент-режисьор ще обяви на актьорския състав и екипа, че на снимачната площадка има „горещ пистолет“.

„Подавам пистолета на актьора или актрисата и не напускам снимачната площадка, докато той или тя не ми го върнат“, обяснява Тристано. След като директорът каже „край“, той го взема обратно, разглобява го и го инспектира.

Въпреки че е зареден само с заготовки, „горещият пистолет“ обикновено не се допуска на снимачната площадка, докато не дойде ред на точната сцена, за която е нужен. Части от действието, заснети в началото на този момент – като например когато героите държат оръжията си един срещу друг – се извършват със „студени“ оръжия, които се разреждат.

Когато с пистолета най-накрая бъде стреляно, актьорите са инструктирани да го насочат далеч от хората. „Нито един горещ пистолет никога не е насочен към член на екипажа, член на актьорския състав или животно“, каза Тристано.

Може ли халосни патрон да убие някого?

Въпреки че не включват изстрелване на истински куршум, халосните създават взрив, който може да навреди на близки до тях. През 1984 г. актьорът Джон-Ерик Хексъм случайно се самоубива, като насочва пистолет, зареден с халосни патрони, към главата си и натисна спусъка, докато се шляе на снимачната площадка на скорошния шпионски сериал на CBS Cover Up. Малко вата е поставена вътре в халосната част, за да създаде повече пламък от пистолета. Именно тя попада в черепа му. Това, каза Фънк, е едно от основните опасения за безопасността, когато става въпрос за стрелба с халосни: ако нещо попадне в цевта на пистолета, то може да бъде изхвърлено, когато актьор го изстреля.

Фънк казва, че веднъж е доставил празен AR-15 на продукция и е видял актриса да рови в мръсотията с цевта, което би могло да забие отломки в нея. Тогава той я вижда как насочва към камерата. „Скочих на сцената, за да я спра“, разказва той. „Това беше единственият път, когато изкрещях „спри“.“

Как може да се случи инцидент като този с Болдуин?

Фънк и Тристано са озадачени от снимките на снимачната площадка на Rust. Те не разбират защо Болдуин би насочил пистолет към Хътчинс или Соуза – и казват, че е трудно да си представят празен взрив, толкова мощен, че да убие някого, освен ако не стои на няколко фута от пистолета .

Изглежда, че имейл от Международния алианс на служителите на театралната сцена на главата в Лос Анджелис потвърждава, че това се е случило, въпреки че свидетелствата са различни и нито полицията, нито продуцентите на филма са коментирали.

Рундовете на живо почти никога не са на снимачна площадка, пише dnes.bg. „Нямам представа защо някой би ги донесъл на филмова площадка“, добавя Тристано. „Дори в сцени, когато видите актьор да зарежда пистолет, това са манекени, създадени от отдела за реквизит.“

Той е особено изненадан от инцидента, защото веднъж е подавал пистолет на Алек Болдуин на снимачна площадка, по време на продукцията за филма „Дебели като крадци“ през 1999 г. „Той беше в безопасност, в съзнание и слушаше внимателно“, казва Тристано. „Беше удоволствие да работя с него и никога не се притеснявах, че той ще компрометира безопасността.“

Източник: inews.bg

Коментари

Коментара

loading...


There is no ads to display, Please add some
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар