Потресаваща цензура: БНР наказа Волгин защото показва и друга гледна точка

България
Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Ръководството на Българското национално радио (БНР) е взело решение да накаже дисциплинарно водещия на „Политически НЕкоректно“ Петър Волгин заради последното издание на предаването на 10 април, когато в ефира на обществената медия той съобщи невярна информация, дискутирана после и от събеседника му – лидера на „Възраждане“ Костадин Костадинов.

Това съобщиха от БНР.

Според трудовото законодателство има три вида дисциплинарни наказания забележка, предупреждение за уволнение и уволнение. На Волгин е наложено наказание „забележка“, уточни пред Клуб Z генералният директор на радиото Милен Митев. По думите му най-лекото наказание е било избрано, защото към този момент водещият не е имал предходни наказания.

Митев обаче посочи, че то трябва да служи за червена лампа – да няма повече такива случаи, че е явен сигнал, че нарушението не може да бъде отминато от ръководството. Той даде заявка, че предаването, което Волгин води в един от дните през уикенда, ще бъде оттук насетне следено по-внимателно, но и също така – че не може да бъде свалено за това провинение.

Поводът за поредното обществено недоволство срещу Волгин стана интервюто му с лидера на считаната за русофилска партия „Възраждане“ Костадинов, като в началото на разговора водещият заяви, че иска да започне с „тази информация, която я има вече из всички български интернет сайтове“, като посочи, че това е „единствено информация от руска страна, от руските агенции“, а именно – „че бойците от батальона „Азов“ в обсадения Мариупол са задържали два кораба, единият е корабът „Царевна“, където се намират българските моряци“.

После думата бе дадена на Костадинов, който първо заяви, че силно се надявал информацията да не е вярна, а после разказа как се е чул вече с министър-председателя, който го уверил, че е невярна – разговарял с капитана на кораба. С това обаче темата не бе затворена, напротив – лидерът на „Възраждане“ разви теза – ако обаче е вярна, а водещият не му опонира.

Информацията, че корабът „Царевна“, на борда на който има 17 български моряци, е пленен от украински националисти от „Азов“, е фалшива новина – обявиха в последствие от Министерство на външните работи.

Заради предаването обаче в същия ден известната оперна певица Александрина Пендачанска обяви, че напуска Обществения съвет на радиото. И се мотивира ето така: „Г-н Волгин злоупотребява с ефира на обществената медия от години. Чрез коментарите и гостите, които кани, неговите предавания са се превърнали в канал за разпространение на дезинформация и фалшиви новини, от които се провежда откровена пропутинска, антиевропейска и антиевроатлантическа пропаганда, която противоречи на обществения интерес и мисията на Националното радио“.

Разграничение

„Ръководството на Българското национално радио категорично се разграничава от всеки опит за провокиране на насилие и неговото оправдаване или одобрение, както и от всеки опит за дезинформация и разпространяване на фалшиви новини“, се посочва сега в съобщението на радиото.

Оттам допълват:

„Категорично заявяваме, че всяко нарушаване на закона, професионалните стандарти и етичните норми в програмите и платформите на обществената медия ще бъде санкционирано. Същевременно няма да бъде допуснато вмешателство в работата на журналистите в общественото радио, в това число сваляне от ефир на водещи под външно давление. Подобни решения ще се вземат само след задълбочен анализ и професионален диалог.

Програмният съвет на БНР разгледа изданието на предаването „Политически НЕкоректно“ с водещ Петър Волгин, излъчено на 10 април в ефира на програма „Хоризонт“. Програмният съвет единодушно реши, че с действията си г-н Волгин е нарушил Правилника за редакционната дейност на БНР и Етичния кодекс на служителите на БНР. В резултат на това, на г-н Петър Волгин е наложено дисциплинарно наказание съгласно трудовото законодателство“.

От радиото са публикували и протокола от провелото се заседание, от който става ясно, че има два основни мотива за наложената „забележка“ – разпространяването на информацията от близката до Кремъл агенция ТАСС и безкритичното от страна на водещия отношение към казваното от Костадинов.

Абонирайте се за Informiran.net!
Последвайте нашия Telegram канал: https://t.me/informiran

Коментари

Коментара



loading...












There is no ads to display, Please add some

Не бъди безразличен, сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар